۶ توصیه مهم به دیابتی ها – ویبره

۶ توصیه مهم به دیابتی ها – سلامت خانواده

6 توصیه مهم به دیابتی ها
۱) تغذیه مناسب:
به همه بیماران دیابتی توصیه می‌کنیم که در رژیم غذایی خود مقادیر متناسب و معینی از مواد نشاسته‌ای مانند نان یا برنج، ماکارونی یا سیب‌زمینی مصرف کنند چرا که مصرف این گروه از مواد در رژیم غذایی بیماران دیابتی لازم و ضروری است. چون اگر مقدار معینی از کالری را از طریق مواد نشاسته‌ای دریافت نکنند، مجبورند چربی‌های بیشتری مصرف کنند که برایشان مضر است.

۲) کم‌کردن مصرف چربی‌ها:
به خصوص چربی‌های اشباع و شیرینی‌ها در رژیم‌غذایی استفاده نشود و به حداقل میزان رسانده شود.

۳) افزایش مصرف سبزی‌ ومیوه:
به عنوان منابع فیبر، ویتامین و املاح و مقدار معین و مجاز میوه‌ها به شکل ۳ وعده در روز و مصرف خود میوه به
جای آبمیوه به دیابتی ها توصیه می شود. میوه‌هایی را که می‌توان با پوست مصرف کرد بهتر است به همان شکل مصرف کنند. به طور کلی مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها حرکت‌ دستگاه گوارش را کمتر می‌کند، باعث می‌شود که تخلیه معده کمی با تاخیر انجام شود و قند خیلی سریع بالا نرود.

۴) انجام فعالیت‌های بدنی مناسب و ورزش روزمره:
توصیه می‌کنیم ورزش‌های هوازی را حداقل روزی نیم‌ساعت و حداقل ۵ روز در هفته انجام دهند. منظور ما از ورزش‌های هوازی پیاده‌روی، شنا یا دویدن است. اگر شخص قادر به انجام ورزش‌های هوازی نبود ـ مثلا شخصی آرتروز پیشرفته داشت، کمردرد داشت یا زانوهای وی مشکل داشت و نمی توانست راه برود یا شنا کند ـ می‌تواند از ورزش‌های مقاومتی مثل ورزش با وسیله، ورزش با وزنه، کش‌های ورزشی یا باندهای ورزشی در منزل استفاده کند.
۵) مصرف به موقع قرص‌های خوراکی ضددیابت برای کنترل قندخون به ویژه در بیماران دیابتی نوع دوم:
مصرف صحیح انسولین در صورت لزوم در بیماران دیابتی نوع دو که نباید آن را به تاخیر بیندازند ضروری است.

۶) اندازه‌گیری متناوب و منظم قندخون در منزل:
به منظور پیگیری تاثیر درمان تا متوجه شویم درمان در حد کافی انجام شده یا نه و آیا شخص به اهداف درمانی رسیده است باید قندخون را منظم کنترل کرد.

منبع : Salamat.ir
Vibre.ir

۶ توصیه مهم به دیابتی ها – سلامت خانواده- ویبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *