ورزش کنید و چاق شوید – ویبره

ورزش کنید و چاق شوید – لاغری

ورزش کنید و چاق شوید
اغلب افراد تصور می‌کنند ورزش تنها می‌تواند در افراد چاق مؤثر باشد و باعث لاغر شدن‌ آنها شود. اما آنچه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده تأثیر ورزش در بهبود وضعیت فیزیکی افراد لاغر است.

ادامه خواندن ورزش کنید و چاق شوید – ویبره

چگونه می توانم وزنم را افزایش دهم؟ – ویبره

چگونه می توانم وزنم را افزایش دهم؟ – لاغری

چگونه می توانم وزنم را افزایش دهم؟
ما همیشه فکر می کنیم چاقی، مشکلی است که بر طرف کردن آن سخت است در صورتی که بسیاری از افراد مبتلا به لاغری هستند وافزایش وزن برای آنها مشکل تر از کاهش وزن یک فرد چاق است!

ادامه خواندن چگونه می توانم وزنم را افزایش دهم؟ – ویبره

چاق شدن با ورزش یا پرخوری – ویبره

چاق شدن با ورزش یا پرخوری – لاغری

چاق شدن با ورزش یا پرخوری
افزایش وزن در افراد لاغر با ورزش یا با پرخوری؟
اگر فکر می کنید خیلی لاغر هستید و می خواهید وزن خود را افزایش دهید، ننشینید و فقط بخورید. برای افزایش وزن بایستی همیشه عضلات خود را افزایش دهید نه چربی بدنتان را.

ادامه خواندن چاق شدن با ورزش یا پرخوری – ویبره

چاق شدن سریع – ویبره

چاق شدن سریع – لاغری

چاق شدن سریع
دکتر “مریم صفایی” کارشناس تغذیه ‌درگفت وگو با خبرنگار ایرنا مرکزاستان تهران افزود: دررژیم‌های چاقی باید مصرف چربی و موادغذایی پرکالری افزایش یابد….

ادامه خواندن چاق شدن سریع – ویبره

خیلی لاغرم چه کار کنم ؟ – ویبره

خیلی لاغرم چه کار کنم ؟ – لاغری

خیلی لاغرم چه کار کنم ؟
کاهش رشد بدنی به دو صورت است:
۱- کاهش مقدار قد نسبت به سن که به علت کمبود پتاسیم، سدیم، منیزیوم، روی، فسفر، پروتئین، اکسیژن، آب و انرژی است.

۲- کاهش مقدار وزن به قد که به علت کمبود انرژی، کاهش عضلات و چربی بدن است.

اضافه کردن وزن برای فردی که کمبود وزن دارد بسیار مشکل است. بدن فرد دارای کمبود وزن ممکن است:

* دارای سوخت و ساز بیشتری باشد.

* دارای سلول های چربی کمتری باشد.

* و یا کمبود وزن، اصلا ربطی به تغذیه فرد نداشته باشد.

به طور کلی، رژیمی خوب است که متعادل و متنوع باشد و انرژی لازم برای بدن را تامین کند.

اگر انرژی در بدن زیاد باشد، بدن این انرژی اضافی را در سلول های چربی ذخیره می کند تا در مواقع ضروری شکسته و آزاد شود. این شکستن انرژی، همان متابولیسم است.

افزایش فعالیت بدنی، سرعت متابولیسم را زیاد می کند و بدن به منبع سوخت که همان غذاست، نیاز پیدا می کند.

برعکس، کاهش فعالیت با کاهش متابولیسم همراه است و باعث می شود که انرژی در سلول های چربی ذخیره شود و فرد افزایش وزن پیدا کند.

از آنجایی که استرس در برخی افراد موجب کاهش وزن و در برخی دیگر موجب افزایش وزن می شود، باید ورزش را نیز جزو برنامه خود قرار دهید تا از استرس رهایی یابید و وزن تان نیز متعادل گردد.
شمایی که قصد افزایش وزن دارید، ۳ وعده غذای اصلی را به همراه ۳ تا ۴ میان وعده باید مصرف کنید.

میان وعده می تواند شامل میوه، آبمیوه، نان و پنیر، سبزی و گردو باشد.

توجه کنید که اگر میزان افزایش وزن شما در هفته ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم باشد، بسیار خوب است.

کالری چیست؟
انرژی ذخیره شده در غذاها را با واحد کالری محاسبه می کنند. کالری مقداری انرژی است که دمای ۱گرم آب را ۱ درجه سانتیگراد بالا ببرد.

غذاهای مختلف، کالری های مختلفی دارند، به همین خاطر کالری یک عدد شکلات با کالری یک عدد برگ کاهو برابر نیست.

متخصص یا کارشناس تغذیه برای دادن رژیم لاغری یا چاقی به یک فرد، باید جنس، سن، قد و وزن فرد را بداند تا بتواند کالری مورد نیاز او را محاسبه کند.

توجه کنید که رژیم های بسیار کم کالری نه تنها برای کاهش وزن مناسب نیستند، بلکه مضر نیز هستند.کودکان و نوجوانان نباید از رژیم های کاهش وزن استفاده کنند، زیرا آن ها در دوران رشد هستند و با دریافت کم کالری، ممکن است دچار کوتاهی قد شوند.

در زیر مقدار کالری چند نمونه از غذاها آورده شده است:

۱ قاشق چایخوری شکر: ۱۶ کالری و ۴ گرم کربوهیدرات.

۱۰عدد بادام زمینی: ۴۵ کالری، ۵ گرم چربی و ۸ گرم پروتئین.

۱عدد سیب متوسط: ۶۰ کالری و ۱۵ گرم کربوهیدرات.

بیشتر میوه ها: ۵۰ تا ۱۰۰ کالری و ۱۲ تا ۲۱گرم کربوهیدرات.

آب، کالری ندارد، اما آب سرد برای جذب شدن، کالری زیادی می سوزانند، پس افرادی که می خواهند وزن شان را افزایش دهند، باید آب سرد را کمتر مصرف کنند و به جای آن از آب ولرم استفاده کنند.
مریم سجادپور – کارشناس تغذیه
منبع : تبیان

ادامه خواندن خیلی لاغرم چه کار کنم ؟ – ویبره

افزایش وزن سریع با چند توصیه غذایی – ویبره

افزایش وزن سریع با چند توصیه غذایی – لاغری

افزایش وزن سریع با چند توصیه غذایی
رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن، رعایت کنیم….

ادامه خواندن افزایش وزن سریع با چند توصیه غذایی – ویبره

نکات لازم برای افزایش وزن – ویبره

نکات لازم برای افزایش وزن – لاغری

نکات لازم برای افزایش وزن
چگونه می توان افزایش وزن پیدا کرد؟ افراد بسیاری هستند که در نمودار وزن، دارای یک وزن متعادل می باشند، اما احساس سلامتی ندارند.

ادامه خواندن نکات لازم برای افزایش وزن – ویبره

عوارض داروهای نیروزا در باشگاههای بدنسازی – ویبره

عوارض داروهای نیروزا در باشگاههای بدنسازی – لاغری

عوارض داروهای نیروزا در باشگاههای بدنسازی
از دیدگاه کلی، چهار گروه از داروها توسط ورزشکاران مورد استفاده ی نابجا قرار می‌ گیرد که عبارتند از:

ادامه خواندن عوارض داروهای نیروزا در باشگاههای بدنسازی – ویبره

رژیم‌های بدنسازی، برای افزایش وزن و حجم ، مفید یا مضر؟ – ویبره

رژیم‌های بدنسازی، برای افزایش وزن و حجم ، مفید یا مضر؟ – لاغری

رژیم‌های بدنسازی، برای افزایش وزن و حجم ، مفید یا مضر؟
رژیم‌های بدنسازی، مفید یا مضر؟
” ۱۵ عدد تخم‌مرغ نیمرو یا آب‌پز، ۵ عدد سفیده تخم‌مرغ، ۴ لیوان شیر، ۵ عدد موز، ۲۵۰ تا ۴۰۰ گرم گوشت قرمز ، مکمل‌های پروتئینی و اسید آمینه.” این رژیم غذایی روزانه‌ای است

ادامه خواندن رژیم‌های بدنسازی، برای افزایش وزن و حجم ، مفید یا مضر؟ – ویبره