اثر شگفت انگیز کلمات – ویبره

اثر شگفت انگیز کلمات – روانشناسی روابط اجتماعی

اثر شگفت انگیز کلمات
ارسطو گفته است : ” انسان ، چون ناطق است ، انسان است . ” توان سخن گفتن ، بخش مهمی از ارتباطات میان فردی را تشکیل می دهد . در یک پژوهش علمی ، مشخص شده است که ۷ درصد از ارتباطات یک شخص را ارتباطات کلامی و ۳۸ درصد آن را لحن کلام و تن صدا به خود اختصاص می دهد .

ادامه خواندن اثر شگفت انگیز کلمات – ویبره

رابطه‌ی سالم؟ – ویبره

رابطه‌ی سالم؟ – روانشناسی روابط اجتماعی

رابطه‌ی سالم؟
هر رابطه‌ی سالمی باید بتواند به نیازهای متقابل متعارف و منطقی طرفین پاسخ مثبت دهد. این امر زمانی امکانپذیر است که طرفین رابطه، فهم مشترکی از درستی علت رابطه با یکدیگر داشته باشند.

ادامه خواندن رابطه‌ی سالم؟ – ویبره

ارتباطات حضوری یا حضور ارتباط – ویبره

ارتباطات حضوری یا حضور ارتباط – روانشناسی روابط اجتماعی

ارتباطات حضوری یا حضور ارتباط  
دنیای امروز ما، دنیای ارتباطات و اطلاعات است. درهر زمان و از هر مکان که اراده کنیم، می توانیم با افراد دیگری در هر نقطه جهان ارتباط داشته باشیم.

ادامه خواندن ارتباطات حضوری یا حضور ارتباط – ویبره

من می ترسم نمی توانم حرفم را بزنم – ویبره

من می ترسم نمی توانم حرفم را بزنم – روانشناسی روابط اجتماعی

من می ترسم نمی توانم حرفم را بزنم  
مشکلات مختلف قاطعیت چه چیزهایی هستند؟
چگونه می‎توان به اختلاف بین قاطعیت و پرخاشگری پی برد؟
ایستادگی چه زمانی درست است و چه وقتی نادرست؟

ادامه خواندن من می ترسم نمی توانم حرفم را بزنم – ویبره

شروع‌های طلایی داشته باشید – ویبره

شروع‌های طلایی داشته باشید – روانشناسی روابط اجتماعی

شروع‌های طلایی داشته باشید  
این ۱۱ اصل را به صورت پراکنده در کتاب‌های آموزش سخنرانی می‌توانید پیدا کنید.
البته شما نمی‌خواهید سخنرانی کنید و سخنران بشوید؛‌ اما سخنرانی که فقط پشت تریبون و در برابر جمعیت زیاد نیست.
▪ نظم را رعایت کنید

ادامه خواندن شروع‌های طلایی داشته باشید – ویبره

آد‌اب میهمانی – ویبره

آد‌اب میهمانی – روانشناسی روابط اجتماعی

آد‌اب میهمانی  
میـهـمانـی د‌اد‌ن و میـهـمـانـی رفـتـن نـیـز به نوبه خود‌ آد‌اب و اصول اساسی د‌ارد‌ که باید‌ به د‌قت رعایت شوند‌ تـا اوقــات مــفـرح، بــی‌خطر و به یاد‌ ماند‌نی هم برای میزبان و هم میهمانان فراهم آید‌.‏

ادامه خواندن آد‌اب میهمانی – ویبره

چهار مـؤلـفـه قـاطـعـیت – ویبره

چهار مـؤلـفـه قـاطـعـیت – روانشناسی روابط اجتماعی

چهار مـؤلـفـه قـاطـعـیت  
قاطعیت یکی از جنبه‌های قابل اصلاح ارتباط میان افراد است. این مهارت می‌تواند افراد را در برخورد با همکاران بالادست و زیردست بسیار یاری دهد. به اعتقاد دکتر لودیک لازاروس زامنهوف، مخترع زبان اسپرانتو، قاطعیت دارای چهار مؤلفه است.

ادامه خواندن چهار مـؤلـفـه قـاطـعـیت – ویبره

چگونه میتوانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر داد – ویبره

چگونه میتوانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر داد – روانشناسی روابط اجتماعی

چگونه میتوانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر داد  
آیا کسی در مورد شما انتقاد می کند؟ آیا کارفرمای شما در زمان ارزش یابی خدمه شما را سرزنش می کند؟ آیا دوستان در مورد خصوصیات اخلاقی شما چیزهایی میگویند؟ زبان جسمانی انسان ها، و یا تغییر در لحن صحبت کردنشان زمانی که به آنها می پیوندید تغییر می کند؟

ادامه خواندن چگونه میتوانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر داد – ویبره

بگو نه خلاص – ویبره

بگو نه خلاص – روانشناسی روابط اجتماعی

بگو نه خلاص
«زنگ زدند که می‌خواهیم بیاییم خانه‌تان. رویم نشد بگویم الان آماده نیستیم. امتحان داشتم و هیچ درس نخوانده بودم. برای پذیرایی هم چیزی نداشتیم. آمدند و تا نصفه شب هم ماندند.

ادامه خواندن بگو نه خلاص – ویبره

بیست ویژگی یک انتقاد – ویبره

بیست ویژگی یک انتقاد – روانشناسی روابط اجتماعی

بیست ویژگی یک انتقاد  
انتقاد، امری پیچیده، مهم و ضروری است. باید به یاد داشت که هیچ شغلی، از انتقاد معاف نیست. انتقاد در کار، وجه مشترک همه ما است که نتایج مطلوب‌تر را به همراه دارد.

ادامه خواندن بیست ویژگی یک انتقاد – ویبره

رابطه انسانی – ویبره

رابطه انسانی – روانشناسی روابط اجتماعی

رابطه انسانی
دانستن چگونگی رفتار با مردم به اندازه شایستگی های فـنـی و مـدیریتی اهمیت دارد. به بدترین کارفرمایی که تـا حـال داشـتـه ایـد فـکر کـنـید. بـیـاد آوریـد کـه چطـور فقدان مهارتهای رفتار با دیگران در او باعث دلسردی و عدم بهره وری دیگران و خروج شما با نا امیدی گردید.

ادامه خواندن رابطه انسانی – ویبره

ده استراتژی برای داشتن یک شروع خوب – ویبره

ده استراتژی برای داشتن یک شروع خوب – روانشناسی روابط اجتماعی

ده استراتژی برای داشتن یک شروع خوب  
در زندگی هر شخص صاحب کسب وکار، یک روز ، با یک سری از ملاقاتها واحترامات تحت الفظی پرشده است .وقتی شما اولین برخورد با مشتری یا هم قطار خود را داشته باشید می خواهید که در مسیر درستی گام بردارید .

ادامه خواندن ده استراتژی برای داشتن یک شروع خوب – ویبره

موانع برقراری ارتباط – ویبره

موانع برقراری ارتباط – روانشناسی روابط اجتماعی

موانع برقراری ارتباط  
ارتباط گفتاری موثر، نیازمند آراستن سخن به عناصر یاد شده و پیراستن آن از موانعی چند است که در اینجا، آن را بررسی می کنیم:
۱) ارتباط یکسویه در فضای گفت وگو
از آداب گفت وگو آن است که هر یک از طرفین، به دیگری اجازه سخن گفتن و اظهارنظر بدهد و با پرگویی، وی را به سکوت وادار نکند.

ادامه خواندن موانع برقراری ارتباط – ویبره

قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟ – ویبره

قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟ – روانشناسی روابط اجتماعی

قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟  
۱) مقدمه
قاطعیت یکی از جنبه های قابل اصلاح ارتباط میان افراد است. این مهارت می تواند افراد را در برخورد با همکاران بالادست و زیردست بسیار یاری دهد. به اعتقاد لازاروس قاطعیت دارای چهار مؤلفه است.

ادامه خواندن قاطعیت چیست و چگونه آن را در خود تقویت کنیم؟ – ویبره

آداب و آفات سخن – ویبره

آداب و آفات سخن – روانشناسی روابط اجتماعی

آداب و آفات سخن  
یکی از نعمت های بزرگ خداوند به بشر زبان و توانایی سخن گفتن است. بدون توان سخن گفتن آدمی ناتوان از ارتباط با دیگری و انتقال یافته ها و دانش های خویش است.

ادامه خواندن آداب و آفات سخن – ویبره

چند اشتباه زنان که باعث تنها ماندن آنها میگردد – ویبره

چند اشتباه زنان که باعث تنها ماندن آنها میگردد – روانشناسی روابط اجتماعی

چند اشتباه زنان که باعث تنها ماندن آنها میگردد  
آیا از دیدارهایی کـه مـنجر به بــرقـراری رابـطه نگردیده اند خـستـه شـده اید؟ آیـا از بـرخـورد با مـردانـی کـه آشـکـارا آمـادگـی ســرسـپــردن در عــشـق را نـدارنــد، نــا امــیــد گشته اید؟

ادامه خواندن چند اشتباه زنان که باعث تنها ماندن آنها میگردد – ویبره