کنکور و اضطراب و دلهره هایش – ویبره

کنکور و اضطراب و دلهره هایش – روانشناسی تحصیل

کنکور و اضطراب و دلهره هایش
حتما در برخی شرایط زندگی احساس ناخوشایند اضطراب راتجربه کرده اید . احساس نامطبوعی که درمواردی از این که بتوانید کار یا فعالیت مورد نظرتان رابه خوبی انجام دهید ، ممانعت کرده است…

ادامه خواندن “کنکور و اضطراب و دلهره هایش – ویبره”

بازگشایی مدارس و خودداری از مدرسه رفتن – ویبره

بازگشایی مدارس و خودداری از مدرسه رفتن – روانشناسی تحصیل

بازگشایی مدارس و خودداری از مدرسه رفتن
شما والدین عزیز، ممکن است فرزندانی داشته باشید که با شروع مدرسه به سختی و با گریه به مدرسه می‌روند یا اگر به مدرسه عادت کرده باشند، بعد از مدتی از مدرسه رفتن، خودداری می‌کنند.

ادامه خواندن “بازگشایی مدارس و خودداری از مدرسه رفتن – ویبره”

نیمه خالی کلاس – ویبره

نیمه خالی کلاس – روانشناسی تحصیل

نیمه خالی کلاس             
بعضی وقت ها دانشجو به هر بهانه ای کلاس درس را تعطیل می کند و برای حضور در کلاس بی میل می شود. بعضی وقت ها دانشجو هر چند دقیقه یک بار در اثنای درس استاد ترجیح می دهد به بیرون از کلاس برود…

ادامه خواندن “نیمه خالی کلاس – ویبره”

لطفاً اهدافتان را مشخص کنید! – ویبره

لطفاً اهدافتان را مشخص کنید! – روانشناسی تحصیل

لطفاً اهدافتان را مشخص کنید!                    
● چند توصیه به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری
هر انسانی در زندگی خود باید بارها دست به انتخاب بزند و مسیر مناسب را برگزیند. یکی از حساس ترین این انتخابها، انتخاب رشته تحصیلی دانشگاهی است…

ادامه خواندن “لطفاً اهدافتان را مشخص کنید! – ویبره”

کاش دانشگاه مشکل داشت – ویبره

کاش دانشگاه مشکل داشت – روانشناسی تحصیل

کاش دانشگاه مشکل داشت                        
دانشگاه ایرانی، حال و روز خوبی ندارد. محل بحث و فحص و نظر ورزیدن نیست. پژوهش چشم‌گیری در آن دیده نمی‌شود. همیار صنعت کشور نیست…

ادامه خواندن “کاش دانشگاه مشکل داشت – ویبره”

سه رکن اساسی پیشرفت – ویبره

سه رکن اساسی پیشرفت – روانشناسی تحصیل

سه رکن اساسی پیشرفت        
بنیانگذار جمهوری اسلامی‌ ‌و مسوولان جامعه از آغاز دگرگون شدن نظام شاهنشاهی، به تحول اساسی در دانشگاه‌ها (به‌عنوان مرکزی که نسل جوان را تربیت کرده و آنها را برای تغییرات اساسی و بنیادی جامعه آماده می‌سازد) اشاره نموده و همیشه روی آن تکیه کرده‌اند…

ادامه خواندن “سه رکن اساسی پیشرفت – ویبره”

زندگی ما را، باورهای ما می سازد – ویبره

زندگی ما را، باورهای ما می سازد – روانشناسی تحصیل

زندگی ما را، باورهای ما می سازد       
یکی از بزرگ ترین دغدغه های ذهنی اکثر دانش آموزان به خصوص شرکت کنندگان کنکور این است که به چه روشی باید درس خواند:
آیا باید شب و روز درس خواند؟
آیا باید از کتاب ها و جزوات خاصی استفاده نمود؟…

ادامه خواندن “زندگی ما را، باورهای ما می سازد – ویبره”

هویت، هدیه مدرسه به دانش آموز – ویبره

هویت، هدیه مدرسه به دانش آموز – روانشناسی تحصیل

هویت، هدیه مدرسه به دانش آموز         
آیا پدر و مادری را می توان یافت که یک بار درباره برخی از جنبه های رفتار فرزندان خود نگران نشده باشند؟ احتمالاً نه!
فرق نمی کند که چه اندازه به فرزندانتان نزدیک باشید یا تا چه حد او را دوست دارید، به هر حال اوقاتی پیش می آید که رفتارشان در نظر شما معما می شود…

ادامه خواندن “هویت، هدیه مدرسه به دانش آموز – ویبره”

نهادینه شدن زبا نهای متداول در کانون مدرسه – ویبره

نهادینه شدن زبا نهای متداول در کانون مدرسه – روانشناسی تحصیل

نهادینه شدن زبا نهای متداول در کانون مدرسه         
رانسیمان (Runciman) یکی از کارشناسان خبره و باکیاست تاریخ جنگهای صلیبی، که عمری ۲۰۰ساله را در تاریخ قطور جهان به ثبت رساند. سده‌های درگیری و کشمکش و رویارویی اروپائیان و مسلمانان را در نبرد صلیبی، دوره‌ی گذار اروپا را از عرصه‌ی جهل و نادانی به سمت عرصه روشنایی توام با دانایی و خلاقیت ترسیم می‌نماید که منبعد این حرکت پویا و مثمن را اروپائیان رنسانس نام نهادند…

ادامه خواندن “نهادینه شدن زبا نهای متداول در کانون مدرسه – ویبره”

نقش وسایل کمک آموزشی در اجرای روش های فعال تدریس – ویبره

نقش وسایل کمک آموزشی در اجرای روش های فعال تدریس – روانشناسی تحصیل

نقش وسایل کمک آموزشی در اجرای روش های فعال تدریس        
هدف علم آموزی برای کودکان در مدارس ابتدایی، آموزش مفاهیم علمی به منظور کاربرد آن در زندگی روزمره است. با توجه به هدف مذکور باید سعی شود کودکان شخصا پاسخ سوالات علمی را پیدا کنند و دست به آزمایش و تجربه بزنند تا از نتیجه آن در زندگی استفاده کنند…

ادامه خواندن “نقش وسایل کمک آموزشی در اجرای روش های فعال تدریس – ویبره”

نقش رنگ‌ها در آموزش – ویبره

نقش رنگ‌ها در آموزش – روانشناسی تحصیل

نقش رنگ‌ها در آموزش     
هیچ‌کس نمی‌تواند منکر اثرات رنگ‌ها در امر آموزش باشد. زیرا همه رنگ‌ها در همه حالات، بخصوص زمانی که ذهن آدمی تمرکز پیدا می‌کند و سلول‌های مغزی‌اش شروع به ضبط و نگهداری داده‌های جدید می‌کنند…

ادامه خواندن “نقش رنگ‌ها در آموزش – ویبره”

مهارت های موفقیت در تحصیل – ویبره

مهارت های موفقیت در تحصیل – روانشناسی تحصیل

مهارت های موفقیت در تحصیل      
موفقیت نوعی توانایی است که راه رسیدن به هدف را برای ما آسان می سازد. موفقیت یک سفر است که در تمام ابعاد و جنبه های زندگی جریان دارد…

ادامه خواندن “مهارت های موفقیت در تحصیل – ویبره”

مشکلات این د‌وره حساس – ویبره

مشکلات این د‌وره حساس – روانشناسی تحصیل

مشکلات این د‌وره حساس     
نوجوانی ویژگی‌های خاصی د‌ارد‌ و از همین روست که این د‌وران با مشکلات خاص خود‌ نیز مواجه است. برخی از این مشکلات شیوع بیشتری د‌اشته و گاه نیازمند‌ مد‌اخله کمتری هستند‌، اما برخی د‌یگر د‌ر حد‌ یک ناسازگاری، یک بیماری و یا اختلال روانی اجتماعی قابل توجه بود‌ه و نیازمند‌ اقد‌امات مد‌اخله‌گرانه هستند‌…

ادامه خواندن “مشکلات این د‌وره حساس – ویبره”

مشارکت فعال خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان – ویبره

مشارکت فعال خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان – روانشناسی تحصیل

مشارکت فعال خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان        
والدین و معلمان همواره به کمک هم سعی داشته اند روابط جدی و موثری میان خود برقرار کنند، زیرا اکثر والدین و اولیای مدرسه هدف های مشترکی را در قبال کودکان و نوجوانان دنبال می کنند. آنها می خواهند به نوجوانان کمک کنند تا افرادی مستقل بار بیایند…

ادامه خواندن “مشارکت فعال خانواده ها در جلسات انجمن اولیا و مربیان – ویبره”

کامل شدن تکنولوژی در برنامه آموزشی – ویبره

کامل شدن تکنولوژی در برنامه آموزشی – روانشناسی تحصیل

کامل شدن تکنولوژی در برنامه آموزشی      
شما برای تدریس در مدرسه‌ای به وسیله مدیر مدرسه استخدام شده‌اید. مدرسه مجهز به آزمایشگاه جدید کامپیویر بوده و در هر کلاس کامپیوتری وجود دارد که همه قادر به دسترسی به اینترنت هستند…

ادامه خواندن “کامل شدن تکنولوژی در برنامه آموزشی – ویبره”

علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته – ویبره

علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته – روانشناسی تحصیل

علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته       
۱) به علت اینکه مفهوم کلمه را نمی فهند یا قبلا نفهمییده اندآنرا درست نمی نویسید.
۲) کلمات از جانب معلم درست تلفظ نمی شود(آموزشی)
۳) دانش آموزان هنگام نوشتن دیکته کلمات را تکرار و هجی میکند(دقت)…

ادامه خواندن “علل ضعف دانش آموزان در درس دیکته – ویبره”