مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – ويبره

مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – تغذیه

مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(1)
چاقی حساسیت بافت‌ها به عمل انسولین را کاهش و درنتیجه خطر ابتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین، بیماری قلبی، پرفشاری و سکته مغزی و همچنین برخی سرطان‌ها، استئو آرتریت ،سنگ‌های صفراوی، اختلال در تولیدمثل و خفگی هنگام خواب را افرایش می‌دهد. افراد چاق از نظر روانی، اجتماعی و اقتصادی نسبتا ناموفقند.

ادامه خواندن “مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – ويبره”

گیاهخواری از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند – ویبره

گیاهخواری از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند – تغذیه

گیاهخواری از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند
 یک متخصص تغذیه گفت: احتمال بروز سرطان روده بزرگ در افراد گیاهخوار کاهش پیدا می‌کند.

ادامه خواندن “گیاهخواری از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند – ویبره”

غذاهای ضد استرس – ویبره

غذاهای ضد استرس – تغذیه

غذاهای ضد استرس
تحقیقات ثابت کرده است که فشار عصبی نه تنها باعث تغییرات خلقی می شود، بلکه باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری ها، از سرماخوردگی ساده گرفته تا بیماری های قلبی عروقی نیز می گردد. راه های زیادی برای مقابله با استرس و فشار عصبی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از مواد غذایی است که در کنترل استرس نقش مهمی به عهده دارند…

ادامه خواندن “غذاهای ضد استرس – ویبره”

راهنمای انتخاب غذای سالم – ویبره

راهنمای انتخاب غذای سالم – تغذیه

راهنمای انتخاب غذای سالم
اگر می‌خواهیم رشد روزافزون شیوع چاقی و دیابت نوع۲ را کاهش دهیم یا متوقف کنیم باید عموم مردم اطلاعات کافی درباره عادات صحیح غذایی کسب کنند.

ادامه خواندن “راهنمای انتخاب غذای سالم – ویبره”

موادغذایی با مقادیر مختلف پتاسیم – ویبره

موادغذایی با مقادیر مختلف پتاسیم – تغذیه

موادغذایی با مقادیر مختلف پتاسیم
چه لازم باشد سطح پتاسیم بدنتان را بالا ببرید یا پایین بیاورید، باید بدانید که کدام موادغذایی با نیازهای شما متناسب است.

پتاسیم

ادامه خواندن “موادغذایی با مقادیر مختلف پتاسیم – ویبره”

غذاهای فریز و سرخ‌شده مصرف نکنید – ویبره

غذاهای فریز و سرخ‌شده مصرف نکنید – تغذیه

غذاهای فریز و سرخ‌شده مصرف نکنید
مصرف نوشابه، ادویه‌‌های تند، آب یخ، مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن، شیرینی‌‌های قنادی و مصنوعی، آجیل شور، گوشت قرمز، بریده بریده غذا خوردن و مصرف غذاهای فریزشده و سرخ‌شده به صفراوی مزاج‌ها آسیب می‌رساند.

ادامه خواندن “غذاهای فریز و سرخ‌شده مصرف نکنید – ویبره”

خواص و دلایل خوردن گوجه فرنگی – ویبره

خواص و دلایل خوردن گوجه فرنگی – تغذیه

خواص و دلایل خوردن گوجه فرنگی
در اینجا به ۱۰ دلیل که خوردن گوجه فرنگی را برای شما واجب می کند، اشاره میکنیم:
۱٫ گوجه فرنگی حاوی هر چهار کارتینوئید می باشد: کارتینوئید آلفا و بتا، لوتئین، و لیکوپن. هریک از این کارتینوئیدها خواص خاص خود را دارند اما در کنار یکدیگر نیز فوایدی را ایجاد می کنند.

ادامه خواندن “خواص و دلایل خوردن گوجه فرنگی – ویبره”

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف ماهی – ویبره

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف ماهی – تغذیه

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف ماهی

سلامت نیوز: کارشناسان تغذیه در اسپانیا با مطالعه روی عادات تغذیه‌ای مردم این کشور دریافتند که مصرف ماهی روشی مناسب و موثر برای درامان ماندن از بیماری دیابت است.

ادامه خواندن “کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف ماهی – ویبره”

پخت غذا در ظروف مسی – ویبره

پخت غذا در ظروف مسی – تغذیه

پخت غذا در ظروف مسی
یک متخصص تغذیه گفت: امروزه به دلیل گران بودن قلع، برخی افراد ناباب برای سفید کردن ظروف مسی به آن سرب اضافه می‌کنند که پخت غذا در چنین ظروفی موجب بروز مسمومیت در افراد می‌شود.

ادامه خواندن “پخت غذا در ظروف مسی – ویبره”

آدامس های الکل دار – ویبره

آدامس های الکل دار – تغذیه

آدامس های الکل دار
آدامس آمریکایی با عنوان تجاری ۵ که هم اکنون به صورت گسترده در بازار ایران خریدو فروش می شود حاوی میزان قابل توجهی الکل است.

ادامه خواندن “آدامس های الکل دار – ویبره”

چای سبز ضد ویروس هپاتیت – ویبره

چای سبز ضد ویروس هپاتیت – تغذیه

چای سبز ضد ویروس هپاتیت
متخصصان آلمانی در ترکیبات چای سبز نوعی فلاوونوئید را شناسایی کرده‌اند که مانع از ورود ویروس هپاتیت سی (HVC) به داخل کبد می‌شود.

ادامه خواندن “چای سبز ضد ویروس هپاتیت – ویبره”

در زمستان چه بخوریم تا قوی شویم – ویبره

در زمستان چه بخوریم تا قوی شویم – تغذیه

در زمستان چه بخوریم تا قوی شویم
دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مصرف غذاهای گوشتی در فصل زمستان موجب افزایش قوای بدن می‌شود به دلیل اینکه سیستم هضم بدن در فصل زمستان قوی‌تر است.

ادامه خواندن “در زمستان چه بخوریم تا قوی شویم – ویبره”

دوران یائسگی و افزایش نیاز زنان به ویتامین B2 و B12 – ویبره

دوران یائسگی و افزایش نیاز زنان به ویتامین B2 و B12 – تغذیه

دوران یائسگی و افزایش نیاز زنان به ویتامین B2 و B12
کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: نیاز زنان در دوران یائسگی به ویتامین‌های گروه B به خصوص B2 و B12 و ویتامین A افزایش پیدا می‌کند.

ادامه خواندن “دوران یائسگی و افزایش نیاز زنان به ویتامین B2 و B12 – ویبره”

توصیه‌های اشتباه آشپزهای برنامه‌های تلویزیونی – ویبره

توصیه‌های اشتباه آشپزهای برنامه‌های تلویزیونی – تغذیه

توصیه‌های اشتباه آشپزهای برنامه‌های تلویزیونی
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: کارشناسان آشپزی در برنامه‌های تلویزیونی نباید وارد حوزه متخصصان تغذیه شوند زیرا پیامهای آنها ممکن است به سلامت مردم آسیب بزند و مردم را گمراه کند.

ادامه خواندن “توصیه‌های اشتباه آشپزهای برنامه‌های تلویزیونی – ویبره”

کاهش استرس با تغذیه مناسب – ویبره

کاهش استرس با تغذیه مناسب – تغذیه

کاهش استرس با تغذیه مناسب
کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند آنچه که مردم می‌خورند و می‌آشامند، به ‌صورت مستقیم و در شرایطی زمانی و مکانی به‌ صورت غیرمستقیم در کاهش یا افزایش فشارهای روانی فرد موثر است این تاثیر به ویژه در سنین بعد از ۴۰ سالگی، نمود بیشتری در افراد دارد.

ادامه خواندن “کاهش استرس با تغذیه مناسب – ویبره”

بروز سرطان مری با مصرف بیش از حد سس‌ – ویبره

بروز سرطان مری با مصرف بیش از حد سس‌ – تغذیه

بروز سرطان مری با مصرف بیش از حد سس‌
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف سس‌ها موجب افزایش ریفلاکس بدن شده و می‌تواند سرطان مری را ایجاد کند.

ادامه خواندن “بروز سرطان مری با مصرف بیش از حد سس‌ – ویبره”