مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – ويبره

مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – تغذیه

مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(1)
چاقی حساسیت بافت‌ها به عمل انسولین را کاهش و درنتیجه خطر ابتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین، بیماری قلبی، پرفشاری و سکته مغزی و همچنین برخی سرطان‌ها، استئو آرتریت ،سنگ‌های صفراوی، اختلال در تولیدمثل و خفگی هنگام خواب را افرایش می‌دهد. افراد چاق از نظر روانی، اجتماعی و اقتصادی نسبتا ناموفقند.

ادامه خواندن “مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – ويبره”

تغذیه درافسردگی – ويبره

تغذیه درافسردگی – تغذیه

تغذیه درافسردگی
برای درک آسان تر ارتباط مواد غذایی با افسردگی می توان آنرا به دودسته نوشیدنیها و خوراکی ها تقسیم بندی نمود:

۱- نوشیدنی ها

ادامه خواندن “تغذیه درافسردگی – ويبره”

یبوست و درمان آن با تغذیه مناسب – ويبره

یبوست و درمان آن با تغذیه مناسب – تغذیه

یبوست و درمان آن با تغذیه مناسب
یبوست حالتی است که درآن مدفوع سخت و کوچک است و برای برطرف شدن آن ( اجابت مزاج) نیاز به استفاده از داروست.بعضی افراد از مسهل‌های مختلفی برای رفع یبوست استفاده می‌کنند. ولی در بیشتر مواقع با استفاده مداوم از مسهل، قدرت طبیعی کولون کاهش یافته و اجابت مزاج طبیعی و بدون استفاده از مسهل مشکلتر می‌گردد.

ادامه خواندن “یبوست و درمان آن با تغذیه مناسب – ويبره”

مواد غذایی استرس زا – ويبره

مواد غذایی استرس زا – تغذیه

مواد غذایی استرس زا
استرس چیست؟
استرس فشاری است كه در اثر تغییرات ایجاد شده در محیط به بدن تحمیل می شود. بعضی از استرس ها مفید هستند، اما وقتی از كنترل خارج می شوند، بدن به صورت های مختلفی از آثار سوء آن ها رنج می برد.

ادامه خواندن “مواد غذایی استرس زا – ويبره”

۶ راه برای لاغری بعد از باداری – ويبره

۶ راه برای لاغری بعد از باداری – تغذیه

6 راه برای لاغری بعد از باداری
 فرزندتان را در کالسکه‌اش بگذارید و هر روز پیاده روی تند بکنید. هر هفته باید حداقل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی تند کرده باشید.

ادامه خواندن “۶ راه برای لاغری بعد از باداری – ويبره”

رژیم غذایی در روزهای گرم تابستان – ويبره

رژیم غذایی در روزهای گرم تابستان – تغذیه

رژیم غذایی در روزهای گرم تابستان
در روزهای گرم میزان تعریق بدن افزایش می یابد که دفع بیشتر سدیم و انرژی از بدن می تواند به بروز مشکلاتی مثل سوء تغذیه، لاغری و… منجر شود و از سوی دیگر با کاهش فعالیت جسمی به علت حرارت بالای هوا و تمایل به مصرف نوشیدنی های مضر، باعث چاقی شود.

ادامه خواندن “رژیم غذایی در روزهای گرم تابستان – ويبره”

خوراکی های موثر برای تقویت حافظه – ويبره

خوراکی های موثر برای تقویت حافظه – تغذیه

خوراکی های موثر برای تقویت حافظه
مادربزرگم همیشه جیب‌هایم را پر از مغزدانه‌ها می‌کرد و صبح‌ها برایم عدسی می‌پخت تا حافظه‌ام قوی شود. آن قسمت از سریال داستان‌های مجید را هم فراموش نمی‌کنم که به دنبال ملخ دریایی بود تا حافظه‌اش را تقویت کند، اما واقعا نوع تغذیه می‌تواند روی حافظه ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟ در این رابطه گفت‌وگویی با دکتر سیدعلی کشاورز، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مدیرگروه تغذیه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام دادیم که می‌خوانید:

ادامه خواندن “خوراکی های موثر برای تقویت حافظه – ويبره”

مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟ – ويبره

مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟ – تغذیه

مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟
 انواع رژیم های لاغری متفاوتی وجود دارند که کمابیش محدود کننده هستند. در میان آنها کدامیک از همه مؤثرتر است؟ رژیم لاغری: قواعد اصولی که باید رعایت شوند، کدامند؟

ادامه خواندن “مؤثرترین رژیم های لاغری کدامند؟ – ويبره”

۱۵ خوراکی افزایش دهنده طول عمر را می شناسید؟ – ويبره

۱۵ خوراکی افزایش دهنده طول عمر را می شناسید؟ – تغذیه

15 خوراکی افزایش دهنده طول عمر را می شناسید؟
مواد غذایی سالمی که بو دارند
سیر
سیر به خاطر داشتن ترکیبات آلیسین، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ بوی خاص سیر هم به دلیل وجود همین ماده است.

ادامه خواندن “۱۵ خوراکی افزایش دهنده طول عمر را می شناسید؟ – ويبره”

هر چه بیشتر بخورید ، سریعتر لاغر می شوید! – ويبره

هر چه بیشتر بخورید ، سریعتر لاغر می شوید! – تغذیه

هر چه بیشتر بخورید ، سریعتر لاغر می شوید!
هرچه تمایل به خوردن بیشتر، اضافه وزن بیشتر
دیگر نیازی به ثابت کردن نیست. گرسنگی شدیدی که شما را به سمت خوردن هر چیزی، البته بیشتر اوقات خوراکی‌های شیرین، سوق می‌دهد، تغذیۀ تان را نامتعادل کرده و باعث اضافه شدن وزن می‌شود. چه کار کنیم که دیگر قربانی این هوس‌های گاه و بیگاه نباشیم؟

ادامه خواندن “هر چه بیشتر بخورید ، سریعتر لاغر می شوید! – ويبره”

توصیه‌های نوروزی یك متخصص تغذیه – ويبره

توصیه‌های نوروزی یك متخصص تغذیه – تغذیه

توصیه‌های نوروزی یك متخصص تغذیه
دكتر مسعود كیمیاگر در گفت و گو با خبرنگار بهداشت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: میكروب‌ها در غذاهای نیم پز به خوبی رشد می‌كنند، این در حالیست كه میكروب‌ها در غذاهای كامل پخته شده از بین می‌روند.

ادامه خواندن “توصیه‌های نوروزی یك متخصص تغذیه – ويبره”

۷ نكته درباره سركه بالزامیك – ويبره

۷ نكته درباره سركه بالزامیك – تغذیه

7 نكته درباره سركه بالزامیك
 بالزام در لغت به معنای رزین‌هایی با ساختار حلقوی است که دارای مقادیر قابل توجهی از چند نوع از اسیدها مانند اسید بنزوییک هستند. سرکه بالزامیک سه نوع دارد، نوعی که به شکل سنتی در بعضی شهرهای ایتالیا تهیه می‌شود، نوعی که به شکل صنعتی و تجاری تهیه می‌شود و نوع سوم که مخلوطی از این دو است. اما فواید تغذیه‌ای ویژه‌ای برای این نوع از چاشنی عنوان شده كه عبارت‌اند از:

ادامه خواندن “۷ نكته درباره سركه بالزامیك – ويبره”

گزینه ای مناسب برای تغذیه هر روز شما – ويبره

گزینه ای مناسب برای تغذیه هر روز شما – تغذیه

گزینه ای مناسب برای تغذیه هر روز شما
 ۵ واحد میوه و سبزی
ضروریست که هر روز ۵ واحد میوه و سبزی بخورید!
امروزه این جمله را مرتب در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و یا در مطب پزشکتان می شنوید در واقع این جمله تبدیل به نماد یک تغذیۀ سالم و متعادل شده است و دیگر نمی توانید از آن فرار کنید.

ادامه خواندن “گزینه ای مناسب برای تغذیه هر روز شما – ويبره”

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر – ويبره

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر – تغذیه

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر
همه غذاها حاوی مواد طبیعی برای بهبود خواب می باشند اما مکمل هایی در دسترس هستند که مواد مغذی مناسبتری را برای بدن شما تامین می کنند.

ادامه خواندن “مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر – ويبره”

۱۱ توصیه برای کاهش اشتها – ويبره

۱۱ توصیه برای کاهش اشتها – تغذیه

11 توصیه برای کاهش اشتها
 خیلی وقت‌ها ما بدون اینکه بدن‌مان نیاز به خوراکی داشته باشد،چیزی می‌خوریم؛ شاید از سر بی‌کاری یا بی‌حوصلگی یا حتی برای رفع استرس و پاسخگویی به اشتهای کاذب خودمان! اما چگونه می‌شود این اشتهای کاذب ‌را سرکوب کرد؟ ۱۱ توصیه زیر می‌تواند کمک‌تان کند…

ادامه خواندن “۱۱ توصیه برای کاهش اشتها – ويبره”