مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – ويبره

مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – تغذیه

مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(1)
چاقی حساسیت بافت‌ها به عمل انسولین را کاهش و درنتیجه خطر ابتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین، بیماری قلبی، پرفشاری و سکته مغزی و همچنین برخی سرطان‌ها، استئو آرتریت ،سنگ‌های صفراوی، اختلال در تولیدمثل و خفگی هنگام خواب را افرایش می‌دهد. افراد چاق از نظر روانی، اجتماعی و اقتصادی نسبتا ناموفقند.

ادامه خواندن “مشخصات علمی یک رژیم صحیح غذایی(۱) – ويبره”

ناهار سرکار – ویبره

ناهار سرکار – تغذیه

ناهار سرکار
بهتر است ناهار سرکار را دست کم نگیرید. برای آشنایی بیشتر با یک ناهار یا ساندویچ سالم برای محل کار با ما همراه باشید.

ادامه خواندن “ناهار سرکار – ویبره”

تغذیه بهاری – ویبره

تغذیه بهاری – تغذیه

تغذیه بهاری
اگر ما در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا میل زیادی به خوردن غذاهای گرم و نیروبخش داشتیم، حالا که بهار آمده، مزاجمان معتدل و نیاز بدنمان به مصرف غذاهای سبک بیشتر احساس می‌شود.

ادامه خواندن “تغذیه بهاری – ویبره”

در طول تعطیلات چاق نشویم – ویبره

در طول تعطیلات چاق نشویم – تغذیه

در طول تعطیلات چاق نشویم
هر چه باشد عید است و دید و بازدید عیدانه و انواع شیرینی‌جات، تنقلات و غذاهای خوشمزه که نخوردنشان خیلی سخت است. وقتی هم نخوردن و دل کندن از این همه  خوراکی خوشمزه و دلربا سخت باشد لاغر ماندن و حفظ تناسب اندام هم سخت می‌شود. البته جای نگرانی نیست. با چند ترفند ساده می‌توان هم از خوراکی‌های خوشمزه‌ی این دوران استفاده کرد و هم چاق نشد. برای آشنایی با این ترفندها با ما همراه باشید.

ادامه خواندن “در طول تعطیلات چاق نشویم – ویبره”

ساندویچ بخورم یا نخورم؟ – ویبره

ساندویچ بخورم یا نخورم؟ – تغذیه

ساندویچ بخورم یا نخورم؟
گاهی مشاهده می‌کنیم که در تمام روزهای هفته نوجوانان و جوانان از ساندویچ به عنوان غذای اصلی استفاده می‌کنند، سۆالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که آیا این کار صحیح است؟ و آیا اختصاص غذای یک فرد به ساندویچ می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای او را تأمین کند؟ آیا اصولاً خوردن ساندویچ از نظر تغذیه و سلامت انسان کار صحیحی است؟

ادامه خواندن “ساندویچ بخورم یا نخورم؟ – ویبره”

بدترین‌هایی که می‌خوریم – ویبره

بدترین‌هایی که می‌خوریم – تغذیه

بدترین‌هایی که می‌خوریم
در شرایط فعلی که آلودگی هوا، آلودگی صوتی با کلی آلودگی دیگر و استرس و غیره دست به دست هم داده‌اند و جسم و جان ما را تهدید می‌کنند سالم و تندرست ماندن کار خیلی سختی است. یعنی باید به افرادی که این روزها کاملاً سالم و تندرست هستند رستم دستان گفت. شما حساب کنید به تمام این آسیب‌های بیرونی و استرس‌های زندگی یک تغذیه‌ی نامناسب هم اضافه شود.

ادامه خواندن “بدترین‌هایی که می‌خوریم – ویبره”

فست‌فودهایی که سالم‌ترند – ویبره

فست‌فودهایی که سالم‌ترند – تغذیه

فست‌فودهایی که سالم‌ترند
خوردن مکرر و مرتب فست‌فودها می‌تواند موجب بروز مشکلات سلامتی مختلف اعم از مشکلات جسمی و روانی شود. با این حال به دلایل اقتصادی، وسوسه انگیز بودن و سریع آماده شدن این غذاها، اغلب به سختی می‌توان در مقابل آن‌ها مقاومت کرد؛ بنابراین اگر کمی آگاه باشید، حداقل می‌توانید انتخاب مناسب‌تری انجام دهید.

ادامه خواندن “فست‌فودهایی که سالم‌ترند – ویبره”

ژله استخوان‌ساز است؟ – ویبره

ژله استخوان‌ساز است؟ – تغذیه

ژله استخوان‌ساز است؟
این روزها کودکان در محیط بسیار آلوده‌ای زندگی می‌کنند و در معرض تماس با فلزات سنگینی چون سرب، جیوه و کادمیوم هستند که به مرور زمان در بدن آن‌ها جمع می‌شود. این تجمع می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند ناتوانی در یادگیری، بیش‌فعالی و افسردگی در آن‌ها شود، بنابراین در برهه‌ای از زمان که رشد کودک سریع‌تر می‌شود، باید به مسئله تنوع و تعادل در برنامه غذایی آن‌ها توجه بیشتری داشت و مراقب بود خوراکی‌های کم ارزش نخورند.

ادامه خواندن “ژله استخوان‌ساز است؟ – ویبره”

سبد خرید خرداد ماه – ویبره

سبد خرید خرداد ماه – تغذیه

سبد خرید خرداد ماه
در این مطلب کوتاه قصد داریم شما را با چند ماده‌ی غذایی بهاری آشنا کرده و از شما دعوت کنیم این مواد غذایی را در سبد خرید خردادماه‌تان جا دهید. با ما همراه شوید.

ادامه خواندن “سبد خرید خرداد ماه – ویبره”

بدن را در بهار – ویبره

بدن را در بهار – تغذیه

بدن را در بهار
فصل بهار از راه رسید و با خود فراوانی میوه‌ها و سبزیجات تازه را به همراه آورد. در اینجا ۶ خوراکی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند رژیم غذایی روزانه شما را متنوع کرده و سلامت را برایتان به ارمغان بیاورند.

ادامه خواندن “بدن را در بهار – ویبره”

سبد غذایی اسفند – ویبره

سبد غذایی اسفند – تغذیه

سبد غذایی اسفند
نارنگی پاکستانی بیش از مرکبات دیگر حاوی ویتامین A(به صورت بتاکاروتن) می‌باشد. این میوه‌ی آبدار و خوشمزه فقط ۳۵ کالری انرژی دارد و سرشار از فیبر حلال پکتین است که میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

ادامه خواندن “سبد غذایی اسفند – ویبره”

۷ عادت بیماری زا – ویبره

۷ عادت بیماری زا – تغذیه

7 عادت بیماری زا
تغذیه در سالم زیستن انسان نقش مهمی دارد و عادت‌های بد غذایی، می‌توانند بر سلامت تمام ارگان‌های بدن تأثیر منفی بگذارند؛ بنابراین تمام افراد باید برای حفظ سلامت خود، مجموعه‌ای از انواع گروه‌های غذایی را به تناسب در رژیم روزانه‌شان داشته باشند. در غیر این صورت و در اثر مصرف نامناسب این گروه‌ها، بدن با آسیب‌هایی جدی مواجه خواهد شد. در ادامه به بررسی برخی از عادت‌های غذایی اشتباه و تأثیر منفی آن‌ها بر دستگاه گوارش می‌پردازیم.

ادامه خواندن “۷ عادت بیماری زا – ویبره”

پیشگیری و درمان سرطان با تغذیه صحیح – ویبره

پیشگیری و درمان سرطان با تغذیه صحیح – تغذیه

پیشگیری و درمان سرطان با تغذیه صحیح
کارشناس و مشاوره علوم تغذیه و رژیم درمانی گفت: سرطان از جمله بیماری هایی است که تغذیه صحیح در پیشگیری و حتی درمان آن نقش مهمی دارد.

ادامه خواندن “پیشگیری و درمان سرطان با تغذیه صحیح – ویبره”

مواد غذایی مفید برای کبد – ویبره

مواد غذایی مفید برای کبد – تغذیه

مواد غذایی مفید برای کبد
مصرف بعضی از مواد غذایی طبیعی، فعالیت کبد را در حد مطلوب حفظ می کند. داشتن یک کبد سالم باعث می شود انرژی بیشتر و حال بهتری داشته باشیم. ولی کبدی که بیمار است و به درستی کار نمی کند، باعث احساس خستگی، سردرد، اشکال در تنفس، حساسیت و عدم تحمل بعضی مواد غذایی، مشکلات پوستی و افزایش وزن می شود…

ادامه خواندن “مواد غذایی مفید برای کبد – ویبره”

تاثیر تغذیه بر حافظه – ویبره

تاثیر تغذیه بر حافظه – تغذیه

تاثیر تغذیه بر حافظه
آیا مواد غذایی که مصرف می‌کنید، تأثیر زیادی بر جسم و روح شما می‌گذارد؟
شاید پاسخ دهید خیر. در این صورت بهترین شانس‌هایی که می‌تواند در سلامت‌ شما تأثیرگذار باشد، نظیر سالم و سرحال بودن و راحت خوابیدن را از دست می‌دهید.

ادامه خواندن “تاثیر تغذیه بر حافظه – ویبره”

برای افزایش وزن بخوانید – ویبره

برای افزایش وزن بخوانید – تغذیه

برای افزایش وزن بخوانید
لاغری همانقدر مشکل آفرین و خطر ساز است که چاقی . کمبود وزن و لاغری عوارضی را در پی دارد از جمله ضعف سیستم ایمنی، پوکی استخوان ، کاهش سطح انرژی بدن و ضعف و خستگی ، کم خونی(بعلت دریافت ناکافی آهن) ، اختلالات قاعدگی و …

ادامه خواندن “برای افزایش وزن بخوانید – ویبره”