چربی سوزها،موثر یا غیر موثر ؟؟ – ویبره

چربی سوزها،موثر یا غیر موثر ؟؟ – تناسب اندام

چربی سوزها،موثر یا غیر موثر ؟؟
سؤال اینجاست که آیا برای از بین بردن چربی‌ها می‌توان مصرف امگا ۳ ها را افزایش داد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که به عقیده‌ برخی از متخصصان امگا ۳ ها به کاهش وزن کمک می‌کنند

احتمالاً شما هم شنیده‌اید که قهوه، چای سبز، روغن‌های گیاهی و غیره باعث چربی سوزی و لاغری می‌شوند. اما سؤال اینجاست این مواد غذایی چربی سوز تا چه اندازه موثر عمل می‌کنند؟ تأثیر واقعی آن‌ها در رسیدن به اندامی ایده آل چقدر است؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سؤال‌ها را بدانید با ما همراه باشید.

قهوه تا حدی چربی‌ها را از بین می‌برد
شهرت قهوه به عنوان یک ماده‌ی لاغر کننده بیهوده نیست. کافئین موجود در قهوه روند چربی سوزی را فعال می‌کند. در واقع کافئین بدن ما را تحریک می‌کند و به این ترتیب باعث می‌شود که بدن کالری‌ها را بسوزاند که در نهایت به از بین رفتن چربی‌ها می‌انجامد. باید بدانید که قهوه حاوی ۱ تا ۳ درصد کافئین می‌باشد. توجه داشته باشید که مصرف زیاد قهوه می‌تواند به مشکلات قلبی عروقی مثل فشار خون بالا و غیره منجر شود. محققان توصیه می‌کنند مصرف قهوه از ۳ فنجان در روز بیشتر نشود.
 
چای سبز
خداحافظ شکم بزرگ
چای سبز حاوی کافئین، پولیفنول و کاتچین است و برای همین قدرت چربی سوزی خوبی دارد. کافئین باعث ذوب شدن چربی‌ها می‌شود. پولیفنول موجود در آن جذب چربی‌ها را محدود می‌کند. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که جذب روزانه ۸۸۶ میلی گرم کاتچین مانع تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم می‌شود. برای دم کردن چای سبز توصیه می‌کنیم هر یک قاشق چای‌خوری چای سبز را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و روزانه ۲ فنجان از این چای بنوشید.
 
روغن‌های گیاهی روند چربی سوزی را تسریع می‌بخشند
به عقیده‌ متخصصان بعضی از روغن‌های گیاهی روند چربی سوزی را تسریع می‌بخشند مثل روغن گیاه بادیان رومی. به خاطر اینکه این گیاهان سرشار از « آنتول » anethol اند.
روغن لیموترش نیز موثر است. برای استفاده از خواص این روغن‌ها، یک قطره از روغن لیموترش را روی یک حبه قند کوچک بچکانید و  در دهانتان بگذارید. هر روز سه مرتبه و به مدت ۳ هفته این کار را تکرار کنید.
 
امگا ۳ ها
نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت نشان می‌دهد اسید چرب DHA از خانواده‌ امگا ۳ ها، مانع از تشکیل سلول‌های چرب و تجمع آن‌ها در بدن می‌شود.

سؤال اینجاست که آیا برای از بین بردن چربی‌ها می‌توان مصرف امگا ۳ ها را افزایش داد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که به عقیده‌ برخی از متخصصان امگا ۳ ها به کاهش وزن کمک می‌کنند به خاطر اینکه چربی‌های مفید اشباع نشده را جایگزین چربی‌های مضر اشباع شده می‌کنند.
البته باید بگوییم که امگا ۳ ها به خودی خود باعث آب شدن چربی‌ها نمی‌شوند و برای بالا بردن شانس لاغری لازم است که مصرف امگا ۳ ها در چارچوب یک رژیم غذایی مناسب باشد.
 
اسید لینولئیک کونژوگه یا ترکیبی
اسید لینولئیک کونژوگه یا CLA به چربی سوزی شهرت دارد و برای همین در بیشتر داروهای لاغری از آن استفاده می‌شود. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۴ روی نزدیک به ۱۵۷ فرد مبتلا به چاقی انجام شد نشان داد که دریافت ۴٫۵ گرم CLA، توده های چربی مانند را کم می‌کند یعنی برخی از شرکت کننده‌ها ۳ کیلو گرم چربی آب کردند.
اما مطالعات دیگری در همان سال‌ها در این زمینه انجام گرفت چنین تأثیری را به اثبات نرساند. در واقع اکثر محققان معتقدند که اسید لینولئیک کونژوگه تأثیری در آب کردن چربی‌ها ندارد. این اسیدها به طور طبیعی در مواد غذایی مثل شیر و گوشت حیوانات نشخوار کننده مثل گاو وجود دارد.

گیاه گوارانا guarana
گیاه گوارانا که در ترکیبات بیشتر قرص‌ها و کپسول‌های لاغری وجود دارد سرعت آب شدن چربی‌ها را بیشتر می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه حاوی ۴ درصد کافئین است و کافئین نیز می‌تواند روند حذف چربی‌ها را تسریع ببخشد. در واقع کافئین باعث می‌شود بدن کالری‌ها را بسوزاند و برای همین چربی سوز است. در اغلب موارد رژیم گرفتن با احساس خستگی همراه است، خوشبختانه گیاه گوارانا از این احساس خستگی پیشگیری می‌کند.

 
منبع : tebyan.net

Vibre.ir

چربی سوزها،موثر یا غیر موثر ؟؟ – تناسب اندام – ویبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *