با ورزش کردن استخوان های خود را مستحکمتر کنید – ویبره

با ورزش کردن استخوان های خود را مستحکمتر کنید – نکات ورزشی

با ورزش کردن استخوان های خود را مستحکمتر کنید
فعالیت بدنی برای ساخت و نگه داری استخوان های قوی ضروری است. هرچه زودتر به این امر پی ببرید و به ورزش بپردازید، کمتر به پوکی استخوان مبتلا می شوید. هرچند ورزش سبب تقویت استخوان ها می شود اما همه ورزش ها به یک اندازه ارزش ندارند .

با ورزش کردن استخوان های خود را مستحکمتر کنید

فعالیت بدنی برای ساخت و نگه داری استخوان های قوی ضروری است. هرچه زودتر به این امر پی ببرید و به ورزش بپردازید، کمتر به پوکی استخوان مبتلا می شوید. هرچند ورزش سبب تقویت استخوان ها می شود اما همه ورزش ها به یک اندازه ارزش ندارند .
بهترین ورزشی که ساخت استخوان را تحریک می کند ورزش وزنه برداری است. وزنه برداری نه تنها به معنی قرار دادن وزنه روی استخوان ها نیست بلکه شامل هر ورزشی می شود که به اسکلت یا به ماهیچه هایی که به استخوان ها محکم شده اند تنش وارد می کند. استخوان به تنش وارده پاسخ می دهد. وقتی استخوان تحت فشار یا تکان قرار بگیرد، شروع به قوی تر شدن می کند و تعداد آنها بیشتر می شود این مکانیزم خیلی ویژه می باشد و فقط مربوط به استخوان هایی است که تحت فشار قرار می گیرند. برای مثال دویدن سبب تقویت استخوان های پا و کفل می شود و هیچ ربطی به تقویت استخوان های مچ و بازو ندارد. همچنین بازیکنان تنیس استخوان های قوی تر و کلفت تری در بازویی که با آن ضربه وارد می کنند، نسبت به بازوی مخالف دارند. برعکس این قضیه نیز صدق می کند، استخوان هایی که استفاده نمی شوند یا تحت فشار قرار نمی گیرند، ضعیف خواهند شد. مثلاً وقتی پا یا دست فردی می شکند و ارتوپد گچ گیری می کند، استخوان ها ضعیف می شوند البته بعد از باز کردن گچ، عضو مربوطه دوباره به کار می افتد و به فعالیت طبیعی خود ادامه می دهد . من عقیده دارم که وزنه برداری بهترین ورزش برای تقویت عضلات و استخوان ها می باشد. بهترین حالت وزنه برداری کمک به تقویت استخوان های بالا تنه، پایین تنه، ستون فقرات و کمر می کند. به همین دلیل این ورزش برای خانم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ورزشی که به استخوان ها تنش وارد نکند هرگز سبب رشد آنها نمی شود.
یکی دیگر از ورزش ها، شنا می باشد. شنا کردن برای قلب مفید است اما شاید این ورزش را به خاطر حالت بی وزنی آن انجام ندهید. بی وزنی حالتی است که فضا نوردان در فضا این گونه می باشند و حجم زیادی از کلسیم خود را از دست می دهند .
یک هشدار به افراد مبتلا به پوکی استخوان : استخوان های شما ضعیف تر از دیگر افراد می باشد، پس بنابراین برای شروع هر ورزشی دقت کنید. ورزشی را انتخاب کنید که کمتر زمین بخورید چون احتمال شکستن استخوان در شما بیشتر می باشد. بنابراین با پزشک خود برای انتخاب ورزش مناسب مشورت کنید. همچنین ورزش هایی وجود دارد که احتمال زمین خوردن و شکستگی استخوان وجود ندارد. هرگز برای ساختن استخوانی قوی دیر نیست. از امروز شروع کنید .
روزنامه ایران ورزشی

Vibre.ir – با ورزش کردن استخوان های خود را مستحکمتر کنید – نکات ورزشی – ویبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *